Poppetjes voor mijn poppetje

Ik heb al lang op de planning staan om iets voor mezelf te maken, ik kocht er zelfs al een stofje voor. Maar het komt er nooit van. Altijd komt er iets tussen:

En nu is het heel de maand ‘Stik Belgique’, een initiatief opgestart door Marjolein van Flaflinko om onze Belgsiche ontwerpers nog eens in de bloemetjes te zetten. Ik ga me voorlopig dus vooral concentreren op Belgische naaisels. Nu zijn al mijn patronen van Belgische ontwerpers toch geen kinderpatronen zeker?

Aan excuses voor mijn uitstelgedrag dus geen gebrek…

In het kader van dat vorige punt, besliste ik het nieuwe patroon van WenSje te maken voor mijn kleine popje. Ik moet eerlijk toegeven, in eerste instantie vond ik het wel een beetje raar, die aangeknipte mouwen, waar dan toch een lange mouw werd aangestikt. Maar toen ik een aantal heel mooie voorbeelden zag passeren op het internet wou ik me er toch aan wagen.

Zoals al vaak gezegd daar anderen: het patroon zit supersnel in elkaar. Ik maakte maatje 80 voor mijn bijna 1-jarige dochter. Valt nog wat groot uit, maar ach, beter te groot als te klein. Nu kan ze er nog in groeien.

Omdat mijn stofje nog niet opgebruikt was maakte ik er ook nog een broekje bij . Ik gebruik hiervoor een legging patroon, maar maak het een maatje groter dan de maat volgens de matentabel. Ik maak het dan op driekwartslengte, maar maak er een redelijk grote beenboord aan. Zo is het niet echt een legging, maar eerder een smal joggingbroekje. Op die manier heeft ze ook een complete outfit. Passende accessoires vinden in de winkel bij zelfmaaknaaisels vind ik namelijk niet altijd evident. Om dezelfde reden maak ik mijn boordjes ook vaak uit dezelfde stof als het kleedje, het is bijna onmogelijk om perfect passende boordstofjes te vinden (naar mijn bescheiden mening).

Boordjes en zomen stik ik tegenwoordig met een zigzag. Geen probleem meer met knappende tweelingstiksels en ik vind het effect wel leuk.

Stof:

  • ik kocht een tijdje geleden een heel mooi sweaterstofje met poppetjes bij Fairy Tailors. De reden ben ik vergeten, vermoedelijk om te besparen op verzendkosten. Het is toch goed terecht gekomen.
Een gedachte over “Poppetjes voor mijn poppetje

Geef een reactie

